ほぼ週刊 JKT48推し!

結成当初からJKT48箱推しヲタのブログ。Blog yang pnya JKT48 Wota dari Japan

【English】Akicha's comment after the accident

http://ameblo.jp/aki-takajo-we/

2014-05-29 08:17:47
TITLE: 皆さんへ Minasan he (Dear all)

今回の事件で
ご心配をおかけしてすいません。
I'm sorry for worrying you about this case.


気持ちの整理をつけてから
お話した方がいいのかなと思い
少し時間を置かせてもらいました。
I took a moment
bacause I thoght taht it's better to talk abaout this
after sorting out my feelings.

岩手の握手会で起きた事件について、少しお話させてください。
Let me talk about the accident at Handshake event at Iwate.

私は2人と同じテント同じレーンにいました。
I was at the same tent, same lane as the 2 memnbers.

あの時起きた出来事
目の前で目の当たりにした光景
そして今まで味わったことのない恐怖は
あの瞬間に私の脳裏に焼きつきました。
The accident at the moment,
the scene I did witness,
the fear I had never had
flashed suddenly over my brain.


本当に怖かった。
見知らぬ人が私たちメンバーの方に
襲いかかってくる光景は
忘れたくても忘れられず
ふとした瞬間にフラッシュバックします。
I was really scared.
The site that a stranger attacking us
annoying me, can't forget
sometimes suddnly flash back.


今回の事件で怪我をした
りっちゃん、あんにん、スタッフの方の怪我が早くよくなりますように。
I hope Ricchan, Annin and the stuff
all those who were injured will get well soon.

きっと体に負った傷だけではなく
もっと深い心の傷もあると思います

They must have not only wound on their body
but also emotional damege in their heart.


ゆっくり休んでまた
一緒に笑顔で活動出来る日が
来ることを願っています。
I hope we can apper on our stages together
after taking long rest.


今回のような事件が
2度と起きないように。
I hope accsident
like this case never happen again.


私たちが安心して
活動出来ますように。
そしてファンの方にも
不安を与えずにAKB48を
応援してもらえる日が来ますように。
I hope we can contine
our activity safely,
and fans can support AKB48
without any anxiety.


これからもAKB48の応援をよろしくお願いします。
Please continue your kind support to AKB48.



高城亜樹
Takajo Aki